Rocket Parachute (Horse Brand)

Meer
06 feb 2018 21:23 - 06 feb 2018 21:36 #1095 door SrCl2
SrCl2 heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Rocket Parachute (Horse Brand)
Het aanbod van vuurwerk is heden ten dage zeer uitgebreid.
Een van de artikelen die ik echter mis is een (goede) parachutepijl, zoals de Rocket Parachute van Horse Brand van weleer.

Ik kan me nog herinneren dat ze per stuk werden verkocht, dat was eind jaren 70 en begin jaren 80. Later kon je ze ook per half dozijn kopen (à f5,- als ik me niet vergis). Hoe dan ook, ik heb in mijn jonge jeugd heel veel van dit soort pijlen afgestoken. De parachute (waaronder een lichtkogeltje bevestigd was) bereikte meestal ongeschonden de grond. Gedragen door de wind kon zo'n parachute een behoorlijke afstand afleggen. Zowel de pijl als de parachute werden (uiteraard) weer door mij opgezocht. Ook de pijlen liepen doorgaans nauwelijks brandschade op.

Hieronder een Rocket Parachute uit 2003:

Over deze pijl was ik veel minder tevreden dan ik in mijn jonge jeugd was (in mijn beleving brandde de lichtkogel toen namelijk veel langer).

Dit is een "exploded view" (what's in the name) van diezelfe pijl (uiteraard raad ik het demonteren van vuurwerk ten stelligste af):

En natuurlijk de uitgevouwen parachute:

Bovenstaande foto's zijn afkomstig van een vergeten cd-rom.
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 06 feb 2018 21:36 door SrCl2. Reden: Er ging iets mis tijdens het invoegen van de foto's.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oerendhard, UFO

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 feb 2018 19:11 #1096 door UFO
UFO antwoordt op het onderwerp: Rocket Parachute (Horse Brand)
Persoonlijk heb ik ook het idee dat de lichtkogel aan de parachute veel langer brande.
Of het geheugen laat ons in de steek of de beleving was toen anders, intenser.

Maar zelf vind ik ook dat de uitwerking van de vuurwerkjes t.o.v. vroegah minder is.
Dan hebben we het natuurlijk niet over het geweld van de (compound) blokken met +/+ 500 gr.

Meer
18 feb 2018 19:25 #1097 door SrCl2
SrCl2 antwoordt op het onderwerp: Rocket Parachute (Horse Brand)
Ik heb destijds dit filmpje gemaakt van de brandende lichtkogel (de parachute had ik toen maar voor het gemak in een struik gehangen).

(Bovenstaande video is niet-vermeld, houd daar a.u.b. rekening mee).
LET OP: Ik raad het demonteren van vuurwerk alsmede het afsteken van de aldus verkregen afzonderlijke delen ten zeerste af!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: UFO

Tijd voor maken pagina: 0.234 seconden
Gemaakt door Kunena