Happy lamp 2

• UFO
  • UFO's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Admin
  • Admin
  • Mijn gebrek Vuurwerkgek.
Meer
13 aug 2017 19:00 #731 door UFO
UFO heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Happy lamp 2
Gevonden op YouTube,
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Roel, Tijger

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 aug 2017 20:32 #733 door Roel
Roel antwoordt op het onderwerp: Happy lamp 2
Wat een heerlijk stukje vuurwerk, als modern etegenhanger noem ik de matten van Original, de 660 en de 880 schots versies met een lampion i.p.v. een eindbom. In de lampion zat een soort was kaarsje die bij matige wind wel een kwartier bleef branden (met een beetje geluk).

www.roelwijngaarden.com , Vuurwerklabels, toen & nu.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tijger, UFO

• UFO
  • Admin
  • Admin
Meer
14 aug 2017 18:44 #736 door UFO
UFO antwoordt op het onderwerp: Happy lamp 2

Roel schreef : Wat een heerlijk stukje vuurwerk, als modern etegenhanger noem ik de matten van Original, de 660 en de 880 schots versies met een lampion i.p.v. een eindbom. In de lampion zat een soort was kaarsje die bij matige wind wel een kwartier bleef branden (met een beetje geluk).

Ik ken die matten wel zijn idd hele leuke matten.
Net wat je zegt Roel, met een beetje geluk gaat de lampion aan op het eind.
Ik heb al jaren zo'n lampion hier in de schuur hangen voor goed geluk laat ik maar zeggen.

Volgens mij zijn deze matten ook al niet meer te verkrijgen bij Zena, helaas. :-(
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Roel

Meer
03 okt 2017 12:21 - 03 okt 2017 16:12 #900 door Nick
Nick antwoordt op het onderwerp: Happy lamp 2
Verhaal door: Olaflen

18 feb 2016 Put’s Bazar
Ik had al heel lang het idée om eens langs de winkeliers die vuurwerk verkochten te vragen of ze nog iets uit de oude doos hadden. Sommige van hen kennen mij en weten van mijn passie en elk jaar als ik in de winkel kom dan maken we altijd een praatje. Maar er is nog nooit echt een stap van mij in die richting geweest. Op het VWM zag ik mooie zoldervondsten en andere vondsten. Ik dacht ja dat is leuk en spannend maar dat gaat mij niet overkomen en ken geen liefhebbers in mijn omgeving. Totdat mijn buurjongen met een zak vuurwerk aankwam waar ca 70 pakjes rotjes (oude pakjes ’90) in zaten. Toen ik ze zag sprong ik een gat id lucht. Ik dacht nu heb ik een begin om te gaan ruilen en kan ik een verzameling beginnen. Ik heb via een paar museumleden waaronder Dim en Jan een mooi begin kunnen maken. Jan heeft me een goed duwtje gegeven met de verzameling en ben hem daar erg dankbaar voor. Maar goed, dit heeft mij wel in beweging gezet om iets meer te gaan doen wat het verzamelen betreft. Zodoende ben ik ook bij de fam. Put terecht gekomen. Dhr. en Mevr. Put hebben al sinds ik me kan herinneren een winkel in Winterswijk. Ze verkopen hoofdzakelijk huishoudelijke - en feestartikelen en speelgoed. En op het eind van het jaar vuurwerk. Hun winkel heet Put’s Bazar en is al meer dan een halve eeuw een begrip in w’wijk. De winkel is door de dhr.Put senior op poten gezet. Hij begon omstreeks 1955 een winkel aan de Vredensestraat daarnaast stond hij op de markt en ging venten met zeeppoeder in een oude Tempo (wagen op drie wielen). Na een aantal succesvolle jaren ging de familie verhuizen in dezelfde straat een paar panden verder die groter was. Het pand een voormalige boerderij was de beneden verdieping verdeeld in een kapperszaak en woongedeelte. De kapperszaak werd winkel en het woongedeelte werd cafetaria/automatiek. Jaren later is de cafetaria over gegaan in winkel en zo is het nu nog steeds. Ik wil Dhr en mevr. Put danken voor hun tijd, gastvrijheid en gift.

Foto's staan in het museum!
Roel.

Laatst bewerkt: 03 okt 2017 16:12 door Roel. Reden: tekst van Olaflen geplaatst, foto's vanuit het museum in de post opgenomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tijger, UFO, Happiness

• UFO
  • Admin
  • Admin
Meer
04 okt 2017 18:55 #908 door UFO
UFO antwoordt op het onderwerp: Happy lamp 2
Leuk verhaal en nog mooiere Lampionnen en van Lesli.

Staat er op de achterkant ook nog iets ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: olaflen

Meer
07 okt 2017 07:50 #909 door olaflen
olaflen antwoordt op het onderwerp: Happy lamp 2
Bedankt Nick dat je het geplaatst hebt. Door prive omstandigheden heeft het wat langer geduurd.
Wat er op de achterkant staat moet ik weer ff kijken Ufo. Het is alweer een tijdje geleden toen ik dit artikel heb geschreven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: UFO

Tijd voor maken pagina: 0.162 seconden
Gemaakt door Kunena