Evaluatie seizoen 2017/2018

Meer
07 jan 2018 12:26 #1078 door Nick
Nick heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Evaluatie seizoen 2017/2018
Okee, ik vond het wel een goed idee om eens gezellig na te praten over de afgelopen jaarwisseling. Waar werd je blij van? En wat maakte je verdrietig of boos?

Ik werd heel blij van de artikelen van Funke. De knallers die ik voorbij zag komen deze het uitstekend! Wel hoorde ik van gipskontjes die behoorlijk zeer konden doen. Afstand houden dus.

De zevenklappers (ik had drie van de vier soorten) waren zeer leuk, maar deze niet allemaal wat ze moesten doen. Weigeraars die na minuten of zelfs een halfuur ineens uit zichzelf verder gingen. Vond ik jammer.

De Funke systeemdozen waren een hit! Timing tussen de cakes is supergoed en van de effecten vielen alle monden in de straat open. Hoop dat ze deze dit jaar weer verkopen.

Over andere artikelen deel ik mijn mening later nog. Eerst jullie aan het woord. Hoe was jullie oudjaar?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oerendhard, UFO, SrCl2

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 jan 2018 21:39 - 08 jan 2018 21:49 #1083 door Oerendhard
Oerendhard antwoordt op het onderwerp: Evaluatie seizoen 2017/2018
We zitten alweer in de eerste week van januari,wat gaat het vlug mensen.

leuk om even terug te kijken naar oudjaarsdag.
ten eerste, het weer maakte mij beetje verdrietig. waarom zo veel regen en wind op de mooiste dag van het jaar.
maarjah je moet het er mee doen dus knop om en genieten,gelukkig was het hier na 22:00 uur droog.

De eerste bestelling heb ik dit jaar voor het eerst al gedaan in januari 2017 lekker vroeg en mooie korting.
Was alleen even vergeten dat 31 dec. geen verkoop dag was dus vrij laat kon ik mijn bestelling ophalen. (30 dec)
geen probleem maar had het liever iets eerder.

Ook dit jaar voor het eerst gewoon nieuwe winkels waar ik vuurwerk heb besteld.
was een beetje klaar met het vuurwerk wat ik door en door ken,altijd goed maar was toe aan wat nieuws.
Wolff bijv. na vele jaren weer terug bij mij.
Viel me beetje tegen,niet meer de kwaliteit wat ik graag wilde zien. de grotere cakes waren goed maar niet zo als vele jaren geleden.
het kleine spul was drama.wondertollen die niet draaien.Single Shots die vaak gewoon uit elkaar knalde.labels die er los aan zaten.enz.

Het andere vuurwerk was weer goed,Rubro,vw-mania,valk,zena vuurwerk ik heb er weer van genoten.
Gelukkig was het na 22:00 uur droog en volop stoken hier in de buurt en vooral in de straat.een echte vuurwerkstraat gelukkig.
heerlijke sfeer.

De eerste vuurwerkshow waar ik altijd even heen moet is bijna mijn buurman Klaas Haarman.
om 00:45 uur gaat daar altijd een showtje de lucht in voor de buren,geweldig.
Even na praten met Klaas dan snel terug om mijn laatste vuurwerk af te steken en dan is het alweer ong. 02:00 uur

Totaal kapot en moe maar voldaan,was een geweldige maand en dag.
douchen en de volgende morgen weer de rommel op vegen.
Dat 2018 weer een mooi jaar mag worden.

Back2Back
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 08 jan 2018 21:49 door Oerendhard.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Nick, Tijger, UFO, SrCl2

Meer
08 jan 2018 22:09 #1085 door UFO
UFO antwoordt op het onderwerp: Evaluatie seizoen 2017/2018
Oudjaarsdag begon hier best goed droog en soms zelfs een flauw zonnetje.
Helaas ging dat in de namiddag over naar regen.

De regenachtige dag een beetje gebruikt om de laatste puntjes op de i te zetten, lontjes vrij maken, volgorde bepalen van welke cakes wanneer de lucht in gaan.

Met de gedachte van, alles wat nu valt valt vannacht niet de dag doorgekomen maar we raakten van de regen in de drup.

De tijd dat we, eindelijk, mochten stoken regende het nog harder dan de uren daarvoor maar dat mocht de pret niet drukken stoken zullen we.
De "anderen" hadden daar denk ik een andere gedachte over want het 18.00 uur moment bleef hier uit.
Wat normaal best een ontlading is bleef nu beperkt tot een prikkel maar gezien de regen was het geen verrassing.

Na een tijdje te hebben staan stoken, kanonslagen, kleine sierpotjes en ander klein grut toch maar even gestopt omdat ik onderhand best nat was geworden.

Eindelijk weer droog, ikzelf dan, toch maar weer naar buiten gegaan, het was tussen de buien door best droog, :-)
Weer stoken en een hele lading pijlen de lucht in gejaagd en eindelijk was het droog en dat was goed te merken het 18.00 uur moment werd nu duidelijk ingehaald, de buurt ging los !!! het was inmiddels al 21.30 uur geworden.

Tot 23.45 uur staan stoken ff naar binnen de klok bekijken op tv en aftellen naar het nieuwe jaar 2018 !!!!!!
Wat me opviel hier in de buurt om 00.00 uur was er nog geen blok in de lucht gegaan het begon pas rond 00.10 uur dat was ook voor het eerst.
Buiten gekomen ff staan kijken wat er werd afgestoken in de buurt want iedereen steekt om 00.00 uur zijn mooiste vuurwerk af :-)

Heerlijk, met droog weer, staan stoken tot 1.45 uur om daarna nog de straat, gedeeltelijk, aan te vegen.
De buurman had inmiddels al een vuurtje gestookt en daar gingen alle snippers en "rotzooi" op .

De buurt had aardig zijn best gedaan want het duurde zeker tot 02.00 uur voordat de knallen langzaam wegebden.

Al met al een gigantische O&N gehad en moe maar voldaan naar bed gegaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Nick, Tijger, Oerendhard, SrCl2

Meer
09 jan 2018 19:22 - 10 jan 2018 18:53 #1087 door SrCl2
SrCl2 antwoordt op het onderwerp: Evaluatie seizoen 2017/2018
Prachtige berichten allemaal!

Ik zie veel parallellen met mijn/onze oudejaarsviering. 's Ochtends was het droog, in de loop van de middag ging het regenen. Tot ongeveer 22:00 uur regende het af en toe, daarna kreeg het weer een veel minder buiig karakter. Rond 0:00 uur was het helemaal droog, wel stond er een straffe westenwind die tijdens het afsteken van het vuurwerk bij tijd en wijle een flinke spelbreker bleek. Gelukkig had ik dit jaar geen vuurpijlen...

Tot ongeveer 0:10 uur was het evenwel nog bladstil buiten. Het eerste vuurwerk ging pas de lucht in toen wij onze draaizon afstaken (voor filmpje: zie topic "Jouw bestelling van 2016" elders op dit forum). Met deze draaizon openden wij onze stooksessie.

Omdat ik wist dat de vonkenregens die deze draaizon uitstoot behoorlijk ver kunnen worden weggeslingerd zijn we (ook met het oog op de harde westenwind) eerst naar een braakliggend terrein gelopen alvorens de lont van de zon aan te steken. Op de achtergrond van het filmpje zie je in de verte het vuurwerk dat in naburige dorpen werd afgestoken.

Na de draaizon staken we onze overige cakes af. Dit deden we wel gewoon voor ons huis. Rond 0:30 uur was al ons vuurwerk verschoten, maar dat gold zeker niet voor het vuurwerk van onze buurtbewoners. Er werd flink doorgestookt, hierdoor kon ik (volgens mij) voor het eerst in mijn leven in de vroege ochtend van 1 januari een foto maken van vuurwerk dat niet door mijzelf was afgestoken:

Bovenstaande foto is rond 0:40 uur gemaakt.
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 10 jan 2018 18:53 door SrCl2. Reden: Interpunctie verbeterd
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tijger, Oerendhard, UFO

Tijd voor maken pagina: 0.594 seconden
Gemaakt door Kunena